Звароты грамадзян і юрыдычных асоб

RU

Паважаныя карыстальнікі!

Перад накіраваннем зваротаў просім вас азнаёміцца з нарматыўнымі прававымі дакументамі, якія рэгулююць звароты грамадзян і юрыдычных асоб:

Грамадзяне Рэспублікі Беларусь маюць права на зварот у архіў-музей шляхам падачы пісьмовых, электронных ці вусных зваротаў, а таксама шляхам унясення заўваг і (ці) прапаноў у кнігу заўваг і прапаноў.

Юрыдычныя асобы Рэспублікі Беларусь, індывідуальныя прадпрымальнікі маюць права на зварот у архіў-музей шляхам падачы пісьмовых (за выключэннем заўваг і (ці) прапаноў, якія ўносяцца ў кнігу заўваг і прапаноў), электронных ці вусных зваротаў.

Замежныя грамадзяне і асобы без грамадзянства, якія знаходзяцца на тэрыторыі Рэспублікі Беларусь, прадстаўніцтвы замежных арганізацый карыстаюцца правам на зварот нароўні з грамадзянамі Рэспублікі Беларусь і юрыдычнымі асобамі Рэспублікі Беларусь, калі іншае не вызначана Канстытуцыяй Рэспублікі Беларусь, законамі і міжнароднымі дагаворамі Рэспублікі Беларусь.

Пісьмовыя звароты павінны быць разгледжаны не пазней за 15 дзён, а звароты, якія патрабуюць дадатковага вывучэння і праверкі, - не пазней за 1 месяц, калі іншы тэрмін не ўстаноўлены заканадаўчымі актамі.

Асабісты прыём грамадзян і юрыдычных асоб ажыццяўляюць:

Дырэктар архіва-музея - Ганна Вячаславаўна Запартыка. Тэл. (017) 316-47-81, пам. 4.

Загадчык аддзела інфармацыі, публікацыі і выкарыстання дакументаў - Таццяна Вадзімаўна Іванова (па пытаннях ажыццяўлення адміністрацыйных працэдур). Тэл. (017) 242-51-88, пам. 11. Графік прыёму: у працоўны час архіва-музея.

Кніга заўваг і прапаноў знаходзіцца ў пам. 5 (5 паверх).

Электронныя звароты дасылайце на адрас info@bdamlm.by.

Электронны зварот выкладаецца на беларускай ці рускай мовах. Электронны зварот грамадзяніна ў абавязковым парадку павінен змяшчаць:

  • прозвішча, асабістае імя, імя па бацьку (калі маецца) альбо ініцыялы грамадзяніна;
  • адрас месца жыхарства (месца знаходжання) грамадзяніна;
  • сутнасць звароту;
  • адрас электроннай пошты грамадзяніна.

Электронны зварот юрыдычнай асобы ў абавязковым парадку павінен змяшчаць:

  • поўнае найменаванне юрыдычнай асобы;
  • месца знаходжання юрыдычнай асобы;
  • сутнасць звароту;
  • прозвішча, асабістае імя, імя па бацьку (калі маецца), упаўнаважанага падпісваць звароты;
  • адрас электроннай пошты юрыдычнай асобы.

Электронныя звароты павінны быць разгледжаны не пазней за 15 дзён з дня рэгістрацыі, а якія патрабуюць дадатковага вывучэння і праверкі – не пазней 1 месяца. Адказы на электронныя звароты накіроўваюцца ў электронным выглядзе на адрас пошты, які ўказаны ў электронным звароце, альбо ў пісьмовым выглядзе на адрас месца жыхарства (месца знаходжання) грамадзяніна альбо месца знаходжання юрыдычнай асобы ў выпадках, устаноўленых Законам Рэспублікі Беларусь ад 18 ліпеня 2011 года ”Аб зваротах грамадзян і юрыдычных асоб“. Пакідаюцца без разгляду па сутнасці звароты, якія (па якіх):

  • выкладзены не на беларускай ці рускай мове;
  • не змяшчаюць прозвiшча, уласнага iмя, iмя па бацьку (калі маецца), адраса месца жыхарства (месца знаходжання) грамадзяніна;
  • не змяшчаюць поўнай назвы юрыдычнай асобы і адраса яе месца знаходжання, прозвiшча, уласнага iмя, iмя па бацьку (калі маецца) кіраўніка або асобы ўпаўнаважанай ва ўстаноўленым парадку падпісваць звароты (для юрыдычных асоб);
  • змяшчаюць тэкст, які не паддаецца прачытанню;
  • змяшчаюць нецэнзурныя альбо абразлівыя словы ці выразы;
  • падлягаюць разгляду ў адпаведнасці з заканадаўствам аб канстытуцыйным судаводстве, грамадзянскім, грамадзянскім працэсуальным, гаспадарчым працэсуальным, крымінальна-працэсуальным заканадаўствам, заканадаўствам, якое вызначае парадак адміністрацыйнага працэсу, заканадаўствам аб адміністрацыйных працэдурах, альбо якім, у адпаведнасці з заканадаўчымі актамі, устаноўлены іншы парадак падачы і разгляду такіх зваротаў;
  • змяшчаюць пытанні, якія не адносяцца да кампетэнцыі органаў архіўнай справы і справаводства і архіўных устаноў;
  • прапушчаны без уважлівай прычыны тэрмін падачы скаргі;
  • пададзены паўторны зварот, калі ён ужо быў разгледжаны па сутнасці і ў ім не ўтрымліваюцца новыя абставіны, якія маюць значэнне для разгляду звароту па сутнасці;
  • з заяўнікам спынена перапіска.

Вышэйстаячая ўстанова

Міністэрства юстыцыі Рэспублікі Беларусь (вул. Калектарная, д. 10, 220004, г. Мінск, тэл. 200-86-87, ). Час працы: панядзелак-пятніца 9:00-18:00, абедзенны перапынак 13:00-14:00.

Міністр юстыцыі – Хаменка Сяргей Мікалаевіч. Прыёмная: (017) 306-37-28.

Графік прыёму: першая серада кожнага месяца 8:00-13:00 (каб. 321; папярэдні запіс на асабісты прыём ажыццяўляе начальнік аддзела арганізацыйнай работы Клімовіч Аляксей Аляксандравіч у трэці і чацвёрты аўторак кожнага месяца з 14.00 да 18.00 па тэл. 200-18-32, каб. 515).

Першы намеснік міністра – Філіпава Наталля Мікалаеўна. Прыёмная: (017) 200-38-77. Пятая серада месяца 8:00-13:00, каб. 325, вул. Калектарная, 10 (папярэдні запіс на асабісты прыём ажыццяўляецца кожны чацвер з 9.00 да 13.00 па тэл. 200-38-77).

Намеснік міністра – Калiноўскi Сяргей Аляксеевiч. Прыёмная: (017) 200-53-00. Другая серада месяца 8:00-13:00, каб. 325, па вул. Калектарная, 10 (папярэдні запіс на асабісты прыём ажыццяўляецца кожны панядзелак з 9.00 да 13.00 па тэл. 200 53 00).

Намеснік міністра – Старавойтаў Мікалай Міхайлавіч. Прыёмная: (017) 200-96-84. Трэцяя серада месяца 8.00-13.00, каб. 301, па вул. Калектарная, 10 (папярэдні запіс на асабісты прыём ажыццяўляецца кожны аўторак з 9.00 да 13.00 па тэл. 200 96 84).

Дэпартамент па архівах і справаводстве Міністэрства юстыцыі Рэспублікі Беларусь (вул. Калектарная, д. 10, 220004, г. Мінск, тэл. (017) 200-51-20, belcom@archives.gov.by). Час працы: панядзелак-пятніца 9:00-13:00, 14:00-18:00.

Дырэктар Дэпартамента – Кураш Віктар Іосіфавіч.

Графік прыёму: чацвер 8:00-13:00 (каб. 201, вул. Калектарная, 10).

Першы намеснік дырэктара Дэпартамента – Ледаўская Вольга Аляксандраўна.

Намеснік дырэктара Дэпартамента – Цвяткоў Аляксей Яўгенавіч.

Парадак абскарджвання 

Накіраваць адміністрацыйную скаргу Вы можаце ў вышэйстаячую арганізацыю – Дэпартамент па архівах і справаводстве Міністэрства юстыцыі Рэспублікі Беларусь (вул. Калектарная, д. 10, 220004, г. Мінск, тэл. (017) 200-51-20). Час працы: панядзелак-пятніца 9:00-13:00, 14:00-18:00. 

Адміністрацыйная скарга можа быць пададзена на працягу 1 года з дня прыняцця адміністрацыйнага рашэння, якое Вы жадаеце абскардзіць. Скарга падаецца ў пісьмовай форме і ў ёй павінны быць указаны:

  • назва органа, які будзе разглядаць скаргу – Дэпартамент па архівах і справаводстве Міністэрства юстыцыі Рэспублікі Беларусь;
  • Ваша прозвішча, уласнае імя, імя па бацьку (калі такое ёсць), месца жыхарства (месца знаходжання) – для грамадзян; найменне і месца знаходжання – для юрыдычных асоб);
  • назва органа, які прыняў адміністрацыйнае рашэнне – Беларускі дзяржаўны архіў-музей літаратуры і мастацтва;
  • змест адміністрацыйнага рашэння, на якое падаецца скарга;
  • падставы, паводле якіх Вы лічыце адміністрацыйнае рашэнне неправамерным;
  • Вашы патрабаванні;
  • дакументы і (ці) звесткі (пры іх наяўнасці), якія прадстаўляюцца разам з адміністрацыйнай скаргай;
  • подпіс грамадзяніна, ці подпіс кіраўніка юрыдычнай асобы ці асобы, якая ўпаўнаважана ва ўстаноўленым парадку падпісваць скаргу, завераная пячаткай юрыдычнай асобы, ці подпіс прадстаўніка зацікаўленай асобы (электронны лічбавы подпіс такіх асоб).

Вы можаце выказаць сваё меркаванне аб якасці абслугоўвання насельніцтва супрацоўнікамі БДАМЛМ на Партале рэйтынгавай ацэнкі якасці аказання паслуг арганізацыямі Рэспублікі Беларусь.

Больш падрабязна пра Партал рэйтынгавай ацэнкі можна даведацца па спасылцы.